Cestovní filtr

Vzhledem k faktu, že se na území ČR nachází v současnosti kolem 520 pivovarů a toto číslo může ještě stoupat, je nutno uvážit neodkladnost návštěv některých provozoven. Proto jsem se rozhodl stanovit si jakýsi cestovní filtr.

Nebudu uvažovat o cestě do pivovarů následujícího typu:

Rodinné domky, garáže, skladiště či chlívky nedávno licencovaných domovarníků, kteří pivo vyrábějí pouze za účelem prodeje „přes okno“ a nemají příslušné prostory pro výčep svých produktů. Jejich piva jsem samozřejmě ochoten ochutnat v restauračním zařízení do něž své produkty, nejlépe pravidelně dodávají.

Toto omezení platí rovněž i pro provozovny ve větší vzdálenosti od místa mého bydliště, které jsou veřejnosti otevřeny pouze některé dny v týdnu nebo na základě osobní domluvy.

Luxusní hotely a wellness centra, které nabízejí celý komplex přidružených služeb jako bazény, saunu, masáže, řízené relaxace, jógu, čínskou medicínu apod. a výroba piva je pro ně pouze doplňkovou činností. Tato piva dle mých zkušeností bývají v oněch prostorách dosti drahá a zpravidla chuti nevalné, neboť nejsou určena pivařům, nýbrž jisté klientele, které většinou vyhovuje chuťová neutralita. Navíc podobná zařízení mívají i horší dojezdnost veřejnou dopravou,

Že by tímto mým zásahem pivní mapa nějak radikálně zřídla? Ani náhodou! Stále je u nás co objevovat a navíc výše zmíněné podniky tím nikterak nebojkotuji a má návštěva tam při příznivé konstelaci není vůbec vyloučena.

Šťastnou cestu!

Gute Reise!

Happy trails!

Bon Voyage!

Bueno viaje!

Selamat jalan!

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u “Cestovní filtr

  1. Mě hodně v mém rozhodování o návštěvě či nenávštěvě pomáhá i Facebook, kde sleduju, jestli je to spíše pivovar s pivnicí typu utopenec nebo nakládanej hermelín, což mě osobně vyhovuje a nebo jestli je u nich pivo v pozadí, ale každý den se tam objevují fotky jídel, to mě od návštěvy spíše odrazuje. Bohužel mnoho minipivovarů má ve skutečnosti cíl prodat víc jídla než piva, asi na tý kuchyni jsou lepší marže než na pivu, takové podniky už taky budu vyškrtávat z prvoplánových návštěv, ale pokud se budu pohybovat v jeho blízkosti, pravděpodobně ho navštívím, ale kvůli takovým nebudu vymýšlet výlet.
    Nejkrásnější období v tomto odvětví už je za námi a nikdy se nevrátí, dřív se to dělalo pro lásku k pivu, dnes se to dělá, protože v bance jsou nízké úroky, tam nemá cenu nechávat peníze, tak ten minipivovar se jevil jako dobrá investice, mnohokrát i pro lidi, kteří pivo ani nepijou.
    Teď hádám tak během dvou, tří let se ukáže, jestli je to pořád tak dobrá investice, do budoucna se špatně kouká, uvidíme, kam se to za 3 roky dostane.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>