Šatlava a Lapák

Šatlava je menší řetězec poměrně nevábně vyhlížejících hybridů náleven a heren. Do té na Nádražní ulici v Ostravě jsem občas zabloudil, když jsem čekal na noční tramvaj.

Nabídka piv nic moc, ale mívali tam pšeničný Hoegaarden za zhruba 60% ceny stejné značky v nedaleké Potrefené huse. Asi před dvěmi měsíci mi místní barmanka sdělila, že Hoegaarden již nebude. Naštěstí se po pár týdnech do prostor Šatlavy vrátil. Usrkávám pivo s citrónem a pročítám si nabídku piv na blízkém zrcadle. Ostravar, Gambrinus (fuj), Hoegaarden…cože? Lapák 11°za 18.50? Co to má znamenat? Ptám se kolemjdoucí servírky a mám štěstí. Tentokrát je personál dostatečně proškolený. Jedenáctku Lapák začal nedávno vařit pro Šatlavy pivovar Lobkowitz ve Vysokém Chlumci. Má 4,8% alkoholu a nejatraktivnější je na něm jeho zaváděcí cena 18.50. To je slušné. Až na to, že padesátihaléře již zrušili před několika lety. Na stolech jsou propagační letáčky, pípa je opatřena logem a dokonce jsou k dispozici i firemní sklenice. Na první počich jsem zaregistroval poněkud nepodajnou ovocnost v buketu, avšak to bylo způsobeno nejspíš tím, že mým předchozím pivem byl právě belgický pšeničňák. Jinak Lapák mje hořký, jemně mazlavý a víceméně pitelný. V každém případě rozšířil sortiment v jednom pivním baru. Jen tak dál!!!

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

9 komentářů u “Šatlava a Lapák

  1. Pij jsem Lapáka na Proseku,No,že bych si nějak zvlásť pošmákl,to tedy ne.Lidi se spíš nechají unést cenou,než chutí.Mirek

  2. Tak já ho teda také půjdu okusit, ale ta gramatická chyba na propagačním letáku je průser, měli by s tím něco udělat.

  3. Dnes jsem jej konečně taky vyzkoušel – jak Lapáka, tak Chládka a vzhledem k výrobci jsem měl vyšší očekávání. Obě piva byla prázdná a taky poměrně málo hořká (což je u nás už bohužel ovšem zvykem), i když Lapák mi přišel lehounce hořčí. Na druhou stranu ale musím pochválit říz, který byl podle mě ideální. Co se týká samostatných piv, tak Chládek mi přišel celkově jako nevýrazné pivo – na dvanáctku příliš lehké (ale věřím, že si své pijáky především právě pro svou lehkost najde a za večer se jich bude dát vypít celkem hodně). U Lapáku byly alespoň zajímavé chmelové tóny, takže v tomhle byl určitě lepší. Nicméně ihned po odeznění řízu přišel vždy na řadu černý bez (nebo nějaká podobná chuť, která v pivu nemá co dělat) a tahle chuť byla tím výraznější, čím déle pivo čekalo na stole. (ke konci už to bylo téměř pardálovo bezové :-D) Takže minimálně Lapák byl pivem zajímavým, ale ne v dobrém slova smyslu… A to nemluvím o stylu čepování místní obsluhy, která i když neměla rozčepováno 20 piv, tak stejně čepovala „na moravu“.

    • Obě to jsou komerční nízkonákladové značky. Možná dobré na žízeň nebo o něco lepší alternativa k pivům SAB Miller. Taky jsem si všimnul cizích příchutí, řekl bych nějakého průmyslového kompotu. Vítám každou novou značku, ale k těmto případům se vyjadřuji s rezervou.

    • Tak tentokráte jsem si v Šatlavě dal Ostravar a ta podivná příchuť v něm byla taky… I když ne tak výrazná, ale byla. Takže buďto se výčepní spletl a při jednom z těch asi 100 dočepů mi do piva přitočil i Lapáka a nebo ta chuť není v pivu, ale dostává se tam jinak (sanitace, mytí sklenic… těžko říct).

  4. Já piju Lapáka bežně a myslím že jde o to ho umět správně natočit a to konkrétně v Českotřebovské Šatlavě umí na jedničku :)))))

  5. Včera jsem navštívil Šatlavu a ochutnal jejich Lapák 11° a nově i Chládek 12°. Nijak zvlášť mě tyto piva nezaujala, možná jsem už příliš navykl kvasničákům. Více informací jsem k těmto pivům nezískal, ale odhadoval bych, že piva jsou pasterizovaná.

Napsat komentář k Vojta Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>