Belgické supermarketové

V belgických supermarketech mívají příznivější ceny piv než ve specializovaných obchodech.

Souprava čtyř třetinek tam vyjde zhruba na 5 eur. Vybíral jsem vybíral, až jsem konečně vybral. Cena za 750 ml láhev s produktem pro mne neznámého pivovaru Piedbouef za 1.80 mi připadalo jako slušný kauf. Pivo ve skle, žádný plast. Navic bylo vytištěno na etiketě, že se jedná o tzv. Tripel, což u belgických piv bývá docela síla. Pomyslel jsem si cosi o laciném šlaftruňku a lahváč koupil.

Udělal jsem dvě základní chyby. Neměl jsem sebou brýle a tak jsem nemohl přečíst některé informace a pak jsem nezaregistroval, že výrobek má hnusný plastový uzávěr.

Večer jsem docela natěšený flašku otevřel. Nadšení bylo rázem pryč. Jednalo se o průmyslový mok s obsahem alkoholu pouhých 3,8 procent, který s belgickými pivy, snad s vyjímkou Stelly Artois neměl vůbec nic společného.  Proč tedy Tripel? Možná je to trojnásobek lokálního Birrelu. Utrejch byl nahořklý, vodnatý a neměl žádnou pěnu. Docela odporná vizáž i chuť. A ten bizarní název! Naštěstí kolega přispěchal s antidotem v podobě Hogaardenu Grand Cru.

Příště na nákupy pouze s brýlemi!

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

17 komentářů u “Belgické supermarketové

  1. Já záměrně v Rakousku, kde mám svůj druhý domov, nečtu recenze o pivovarech a dělám si recenze sám. Myslím, že to má svoje kouzlo, protože 100 lidí 100 chutí. Zatím jsem se v Rakousku setkal jen asi s pěti pivovary, jejichž piva mě hodně zklamala, největší sračky produkuje Ottakringer. Made in Vídeň.

    • Řekl bych, že zkušenost 100 lidí 100 chutí platí spíše pro pivně nepříliš zkušenou část veřejnosti, u které může být pivní vkus opravdu nepředvídatelný. U lidí, kteří se o pivo zajímají, zaregistrují se na určitých pivních stránkách a hodnotí jej, už zase není vkus až tak nahodilý a obecná shoda na tom, které pivo je dobré a které nestojí za nic už není jen pouhá statistická shoda náhodného vkusu, ale celkem důvěryhodný znak toho, po které láhvi sáhnout nebo do čeho investovat. Opravdu nemám pocit, že by výsledky recenzí piv byla jen čistě náhodná čísla, která s obsahem v láhvi nijak nekorespondují.

      • Já přesto na recenze moc nedám. Přečtu, ale pivo si podle nich nevybírám. Stále mne straší, ze v odborné degustační soutěži může zvítězit Kozel.

      • Na webových stránkách se může zaregistrovat a hodnotit opravdu kdekdo. Kdekdo může hodnotit pivo i filmy (o kterých jsi se tady taky zmínil). Kdekdo může komentovat i články o pivu a psát tady svůj názor. Divím se, že ti tvoje nakupování s internetem vychází. Ještě nikdy jsi nenarazil na recenzi, která se s tvoji osobní recenzí naprosto neshodovala? Jaký je třeba tvůj osobní názor na sortiment piv značky Radegast? Nic ve zlém, opravdu mě to zajímá.

        • Ovsem, zaregistrovat se a komentovat muze kdokoli, ale alespon z meho pohledu je dlouhodoba zkusenost, ze obecny vkus lidi, kteri vyvijeji nejakou vetsi aktivitu v recenzich, je v souladu s vkusem mym, respektive ze davaji dobre tipy a mohu se od nich i poucit. Zatim nemam zkusenost, nebo jen minimalni, ze by byly doporucovany nebo ocenovany veci, ktere maji hluboce poprumernou hodnotu. Stava se to podle me vyjimecne. Coz vyvraci tezi, ze vkus kazdeho cloveka je ciste individualni. Myslim, ze se da rici, ze az tak odlisni od sebe zase nejsme a existuji nejake siroce prevladajici tendence povazovat urcite veci za dobre, jine za spatne. Kdyby tomu tak nebylo, tak by v podstate musela mit kazda restaurace zcela originalni jidelni listek. Ale z jakehosi zahadneho duvodu se sjoro vsude ji rizky i testoviny. Ja osobne jsem se jeste asi necitil nejak vylozene osizen doporucenim na pivo, film nebo restauraci. Pravda, nekdy se mi neco muze zdat preceneno, takze tam, kde nekdo dava 10 bodu z 10 mi to treba prijde na 7 z 10, ale vetsi rozdily nebyvaji. Vetsinou kdyz lidi rikaji, ze je neco dobre, tak to alespon ma neco do sebe. Opravdu uz si nepamatuju, ze by mi chutnalo pivo nebo se libil film, ktery dostane hodnoceni treba 2 z 10 a ja bych si myslel, ze je to tak na 8 z 10, asi se to stalo, ale to opravdu jen zcela vyjimecne.

          Jinak co se tyce radegastu, no, co na to rict, v podstate mam asi podobny nazor jako pan Jarosek, nekdy mi prijde vhod, ale spis jen v situacich, kdy se mu uz nemuzu vyhnout. Je mi lito za nej v hospode platit. Ale zase v ramci prumyslovych lezaku asi ujde no…

          • asdasd.da@da.da – já osobně na lidi komentující pod články a hodnotící pivo na internetu koukám trochu přes prsty, ale tvoje zkušenost má něco do sebe, když to tak čtu. Na Radegast jsem se ptal, protože nás tady pod článkem komentuje 5 lidí, včetně autora. Nejméně tři z nás Radegast zrovna neuznáváme, ale třeba Václav Švihlík píše, že „Radegast prostě umí“ a chutná mu. Kdybychom zmiňovanou značku hodnotili, tak body Václava by rating piva Radegast vysoce zvedly. Jsme jen 4-5, takže dost podstatně. Rozumíš mi, co chci naznačit? Vždycky budu mít svůj vlastní rozum (chuť), ale co jsi tady napsal ty, taky dává smysl.

      • No jo no, ale každý to má nastavené jinak. Mě třeba mnohem větší radost udělá, když si dělám recenze na piva sám, ano, sem tam bych jistě nějaké Euro ušetřil, kdybych se té a té značce vyhnul, ale já se rád prokousávám pivním světem sám, vím, že spousta mnou zakoupených piv jsou vyhozené peníze, ale co mám dělat, když mě to baví?
        Navíc piva, za která si zaplatím a jejichž lahve nebo pivní tácek si doma vystavím, si snáze zapamatuju než ty, které jsem nepil a jenom jsem kdysi o nich četl hodnocení.
        To bych si musel vést ještě databázi, na která piva už jsem četl špatnou recenzi.

        • Tak pokud jde o dobrodruzstvi objevovani, pak je to zajimavejsi na slepo, o tom zadna, o prekvapeni pak neni nouze.

      • Nic ve zlem! St.Ambrosius Ale, vareny pivovarem Du Bocq pro belgicky Carrefour, by se dal pri dobre vuli poznat i hmatem. Sedmickova lahev s korkovou zatkou i agrafou se da poridit za stejnou cenu jako Piedboeuf Triple. Nic moc, ale kdyz uz nekomu zalezi na dobrem dealu, toz prosim… Ve vydani Blond i Brune, 6.6% resp. 6.5% ABV, s trochu vlezlou nasladlosti, ktera se da vyresit jemnym podchlazenim. Mimochodem, Piedbouef, nazvany podle jmena rodiny, ktera ho kdysi zacala varit, se doporucuje konzumovat v teplote 3 stupne Celsia. To i slepe strevo zacina videt!

        • Kdybych věděl, kolik moudrých hlav tím pobouřím, obešel bych inkriminovaný regál velkým obloukem. Nicméně člověka, který ochutnal tumbu, toddy,tuak,pito, nebo chibuku (technokrati nažhavte Google)nemůže nějaká belgická průmyslová sračka otrávit. Obecně děkuji za rady, avšak stále budu postupovat osvědčenou metodou pokus – omyl.

          • A tak nic proti této metodě, jen mi osobně by to trochu asi lezlo do peněz. Proto se radím při nákupu s internetem, abych měl větší pravděpodobnost, že nevyhodím větší peníze za nějakou sračku. Přece jen, dát sto korun za třetinku čehosi neznámého může být riskantní, pokud nemá pivovar dobrou pověst nebo s ním nemám dobré zkušenosti z dřívějška. To je třeba případ i u De Molenu, který má v porubské Pivotechně poměrně dost různých výrobků, ale při kontrole na internetu člověk zjistí, že leccos má hodnocení kolem 50%, takže za nějaký nepovedený ejlík se mi moc platit nechce. Stejně tak jako se nedívám na filmy s podobným hodnocením, pokud nemám nějaký zvláštní zájem. Na druhou stranu, pokud má člověk rád překvapení a nevadí mu finančí či časové náklady, může být i metoda pokus – omyl zajímavá.

  2. S brýlemi a v mém případě i s mobilem v ruce a stránkami Ratebeer, kde si v případě neznámých piv nechávám poradit, jestli do toho investovat. Mrknul jsem se na toto pivko, hodnocení nízké a první komentář začíná takto: „Hard to tell what is worse… Inbev fucked up so many people tastebuds, or Inbev fucked up a site that was a place where beergeeks felt home.“ To by mi osobně stačilo na to, spolu s podezřele nízkou cenou, abych dal prachy do něčeho jiného. Ale zase pokud člověk má rád překvapení…. :-))

    • Já ještě patřím ke generaci, která nechodí nakupovat pivo s internetem a sází spíše na výsledky vlastního poznání. Než jsem odjel do Argentiny,dočetl jsem se tyto informace o místním pivu Quilmes:“This beer gives you sleepless nights and vivid nightmares…“.
      Nakonec pivo bylo příšerné, ale žádné slibované noční můry jsem z něj neměl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>